Wat betekenen de statussen op het biljet?

Bij het versturen van een Aangetekende Mail zijn er veel stappen. Per stap geven we deze een statuscode. Zo kun je snel zien wat de status is. Hieronder zie je welke statussen er zijn en wat ze betekenen.

Hieronder de belangrijkste statusmomenten bij het versturen van een Aangetekende Mail:

Beschrijving op het statusbiljet Extra uitleg
Aangetekende mail in behandeling genomen De verzonden aangetekende mail is aangekomen op de Aangetekend Mailen server.
Aankondiging afgeleverd De aankondiging is afgeleverd bij de mailserver van de ontvanger.
Fout: aankondiging kan niet afgeleverd worden De mailserver van de ontvanger geeft aan dat de aankondiging niet aangenomen kan worden. De reden is bijgevoegd in de status.
Herinnering aankondiging verstuurd Er is een herinnering gestuurd naar de ontvanger omdat de aangetekende mail nog niet is opgevraagd of geweigerd.
Aangetekende mail geweigerd door ontvanger De ontvanger heeft de aangetekende mail geweigerd en zal de origineel verzonden mail dus niet ontvangen.
Aangetekende mail verwijderd vanwege verlopen ophaaltermijn De ontvanger heeft de aangetekende mail niet geaccepteerd binnen de ingestelde periode en na het ingesteld aantal herinneringen. De aangetekende mail is daarom verwijderd van de Aangetekend Mailen server.
Aangetekende mail opgevraagd De ontvanger heeft de aangetekende mail geaccepteerd en deze wordt direct naar de ontvanger verzonden.
Aangetekende mail afgeleverd De geaccepteeerde aangetekende mail is afgeleverd bij de mailserver van de ontvanger.
Fout: aangetekende mail kan niet afgeleverd worden De mailserver van de ontvanger geeft aan dat de aangetekende mail niet aangenomen kan worden. De reden is bijgevoegd in de status